VAKANTIE VIRUS

22 juli 2022 - Zwolle, Nederland

Om nu te zeggen dat ik de kilometers aan elkaar heb geregen dit jaar, nee.
Soms plan je dingen bewust en neem je de gevolgen voor lief. 2022 staat vooral in het teken van aanpassingen aan de woning, meestal gepland op de vaste fietsdagen.
Geluk bij een geluk is dan ineens dat de geplande verbouwing van de badkamer een zestal weken moest worden uitgesteld waardoor ik ineens wel de tijd heb voor fiets gerelateerde activiteiten! Over die fietsplannen verderop meer...
Afgelopen dinsdag, enkele dagen voor de start van mijn vakantie, werd ik wakker met een onbestemd gevoel in de keel. Ik wordt toch niet weer verkouden dacht ik gelijk. De afgelopen dagen veranderde het onbestemde gevoel in de keel in een algeheel onbestemd gevoel in een bedje van vermoeidheid.
Door de berichtgeving in de media met betrekking tot het weer aanwakkeren van een ons wel bekend virus besloot ik mij zelf hedenochtend maar weer eens te testen. Na de alle handelingen op de gebruiksaanwijzing te hebben opgevolgd moest ik minimaal 15 minuten wachten op de uitslag, onder het genot van een kopje koffie wachtte ik in spanning op de uitslag...
Al voor het kwartier om was stonden ze er echt, de twee streepjes die mij duidelijk maakten dat het virus mij uiteindelijk, ruim twee jaar na de eerste gevallen in Nederland, toch te pakken had gekregen. Met een krachtige aanval had hij/zij (is het corona virus eigenlijk mannelijk of vrouwelijk?) het vakantievirus in mijn lijf voorlopig even opzij gezet..
Al snel is de nieuwe werkelijkheid ingedaald en blijkt dat mijn vakantievirus zich niet zomaar gewonnen geeft en vol goede moed besloot ik verder te gaan met het plannen van de komende fietsvakantie.

EEN KLEIN RONDJE NOORD ENGELAND EN ZUID SCHOTLAND
Door alle werkzaamheden thuis had ik tot voor kort nog geen enkel plan voor de vakantie, behalve dat de badkamer in de eerste twee weken verbouwd zou worden. Dat ging dus plotseling niet door en toen moest  ik gaan na denken over de invulling van die vier weken.
Nu wilde het geval dat goede fietsclub vriendin Jeannette M. bezig was met het plannen van een (solo)fietstocht door Engeland en Schotland en er eigenlijk nog niet helemaal uit was of ze dat alleen wilde doen of (gedeeltelijk) met een fiets compagnon. Nu is het mathematisch zo dat één en één twee is en zo kwam ik op het idee om gedeeltelijk mee te liften met Jeannette, tenminste als zij dat zou willen...
Na het afwegen van alle voors en tegens hebben we uiteindelijk besloten om het erop te wagen en fiets ik in het begin van Jeannettes rondje Schotland een aantal dagen met haar op om vervolgens via een eigen route weer terug te fietsen. Na een aantal lange solo fietstochten betekent dit ongetwijfeld een nieuwe uitdaging en ervaring.
Doordat de kogel vrij laat door de kerk was met betrekking tot dit fietsplan heb ik in relatief korte tijd nog het één en ander voor te bereiden want het vertrek staat gepland op donderdag 4 augustus voor mij en een dag later voor Jeannette. Reden van de verschillende vertrekdata is dat Jeannette nog tot en met donderdag werkt en ik op die dag al vast met de fiets richting IJmuiden zal trekken. Op de vrijdag zullen we elkaar dan treffen in Amsterdam en vandaar gezamenlijk naar IJmuiden fietsen om daar de boot naar Newcastle te nemen.
Nog een kleine twee weken dus tot 'take of' en nog genoeg te regelen. De positieve zelftest van vandaag zie ik vooralsnog als een kleine tegenvaller en ik hoop dat het mij niet te veel weerhoudt van het plannen.
Wordt vervolgd..

1. Peter:
    22 juli 2022
    Hoiiii, beterschap en vast veel plezier voor je vakantie gewenst.We zien elkaar volgende week nog😄
  2. Hans:
    24 juli 2022
    Thnx en idd eerst nog even een biertje bij de Brij
  3. Arnold:
    Beterschap en prettige vakantie
  4. Hans:
    Bedankt Arnold!
  5. Joke Timmer:
    22 juli 2022
    Beterschap Hans en een fijne trip samen aan de overkant van de plas.
  6. Hans:
    Dankjewel Harry
  7. Coby Sybrandy:
    22 juli 2022
    Nou ik kijk weer uit naar je mooie verhalen.
  8. Hans:
    Ik doe m'n best Coby..
  9. Harry Wolf:
    22 juli 2022
    Beterschap Hans en maak er een mooie vakantie van
  10. Hans:
    Komt goed Harry, eerst nog even een biertje drinken bij De Hetebrij 😉
  11. Buurman:
    22 juli 2022
    Beterschap en een fijne vakantie buurman. A je to
  12. Hans:
    A je to buurman
  13. Jan::
    22 juli 2022
    Beterschap Hans en wordt snel weer fit, en een fijne fietsvakantie groeten Jan en Henny 🚴‍♂️🚴‍♂️
  14. Hans:
    Dankjewel Jan en Hennie!
  15. Jaap Lameris:
    22 juli 2022
    Beterschap Hans, hoop dat het doorgaat en dat jij ( en Jeannette) een mooie tijd zal hebben. Mochten jullie nog tips willen hebben over de route, bel of mail mij maar.
  16. Hans:
    24 juli 2022
    Hé Jaap, bedankt voor je aanbod, zullen we zeker gebruik van maken..
  17. Tamarah:
    23 juli 2022
    Beterschap en een alvast een fijne vakantie gewenst!
  18. Hans:
    Thanx!
  19. Hans M.:
    23 juli 2022
    Ai Hans, ook het virus is "saving the best for last", hopelijk krijg er niet teveel last van. Maar ondanks de tegenvallers wel hele mooie vooruitzichten, een mooie fietstocht met goed gezelschap. Beterschap, een goed voorbereiding en natuurlijk een hele mooie uitvoering gewenst.
  20. Hans:
    24 juli 2022
    Dankjewel Hans. Tot nu toe vallen de klachten mee..
  21. Kees de vries:
    Succes Hans! Ik volg je op t achterwiel
  22. Hans:
    Leuk Kees!
  23. Twan Poelman:
    24 juli 2022
    Alle virussen op een rij
    die bestrijdt men het beste
    bij de Brij!
    Kalm aan Hans en straks lekker links fietsen!
  24. Hans:
    Beste dr. Twan
    Jij weet er heel wat van
    En wat dat fietsen betreft..
    I surely will cycle left
  25. Cor:
    24 juli 2022
    Hoi Hans, hopende heeft het virus geen negatieve invloed op je beenspieren.
  26. Hans:
    Hallo Cor,
    Vandaag toch stiekum een rondje gefietst en het lijkt goed te gaan..
    👍
  27. Twan Poelman:
    24 juli 2022
    Als je stiekem een rondje fietst
    weet het virus niet precies wanneer je weg bent gegaan en weer thuis komt. Daarna vertrekt het virus zelf want het is niet gezellig om overal achter aan te moeten gaan!🌞😃
  28. Goanita Platje:
    26 juli 2022
    He die Hans.
    Ik hoop dat je niet al te ziek bent geworden ondertussen. Straks fijne vakantie en succes met al je plannen. Gr van Goa
  29. Hans:
    26 juli 2022
    Hé Goa,
    Het gaat redelijk goed, afgezien van de verkoudheidsverschijnselen. Als het virus verder geen rare streken uithaald, gaat het goedkomen met de vakantie!
    Groetjes!
  30. Jan Moeijes:
    5 augustus 2022
    Hoi Hans,
    Ik heb net je verhaal gelezen, een beetje laat want jullie zijn ( waarschijnlijk ) al vertrokken.
    Joke en ik wensen jullie een leuke fietsvakantie toe.