10 Juni 2023 Westdorpe

10 juni 2023 - Sas Van Gent, Nederland

We zitten hier samen onder een walnotenboom op het, goed verdekte, terras van café restaurant De Tukker in Westdorpe te genieten van een Fourchette biertje. Maar dat is eigenlijk van later zorg. Laat ik eerst even verhalen van de afgelopen fietsdag..

20230610_092034

Vanmiddag rond een uur of twee arriveerde ik, de Hongerige Wolf, bij z'n prooi. In de uren daarvoor was ik zelf bijna een gebraden haantje, want wat was het warm vandaag.                          Na het ontbijt vanochtend in Brecht, vertrok ik rond negen uur voor de laatste etappe van mijn fietsweek dwars door Nederland. Ik vreesde in eerste instantie voor een saai begin, maar niets was minder waar. Vanaf Brecht tot aan Antwerpen fietste ik door een zeer lommerrijk gebied met veel schaduw en redelijk goede wegen.                            Net voor St.Job in 't Goor viel er toch iets te  klagen. Een pad door, dwars het bos, bleek bezaaid met gaten die verscholen lagen in de schaduw van de bomen. Het was een continu ontwijken van en laveren tussen die gaten. Dat ging goed tot op ik op een gegeven moment in een gat terecht kwam die ik niet kon ontwijken. Ik vloog ongeveer een halve meter van mijn zadel en kwam er met dezelfde snelheid weer op terecht, zij het op een iets andere plek. Mocht het jodelen nog niet zijn uitgevonden dan is dat vanochtend gebeurd!

20230610_092447

Na die laatste ontbering volgde de stad Antwerpen. Terwijl de temperatuur allengs begon op te lopen moest ik mijn weg vinden door deze immense havenstad aan de Schelde. Dat ging goed tot ik dezelfde Schelde over moest.  Daar waar de track een streep dwars over de rivier trok was geen brug te bekennen. Gelukkig had ik een flashback naar Rotterdam, waar ik ooit door een tunnel onder Maas fietste, en bleek dat ik onder de Schelde door moest.

20230610_103015

20230610_104042

Vervolgens ging de route verder westwaarts (bij een strakke oostenwind 😇) richting Zeeland. Vlakbij Hulst kocht ik nog anderhalve liter water en een appel (Kanzi) om de hitte mee de baas te blijven. Die hitte werd wel steeds meer een tegenstander, de Garmin scoorde 32 graden en het gevoel in de benen werd steeds 'slomer'. Maar een wolf op weg naar z'n prooi kan niet stoppen, hij moet door...

Uiteindelijk tegen 14.00 was die prooi daar. Nog één bocht, de laatste 100 meter.. en daar lag ie dan: 'SCHAPENBOUT' en dat niet alleen bij het bordje Schapenbout werd ik opgewacht door Jeannette. Zij bracht mij naar Bad Nieuweschans en was niet te beroerd mij ook weer op te pikken in Zeeland! Top!

20230610_140153

Op 1 mei j.l. ging ik met pensioen. De laatste jaren was ik een Hongerige Wolf die alleen nog maar bezig was met zijn pensioen, zijn prooi.. Het eerste wat ik wilde doen was fietsen van Hongerige Wolf naar Schapenbout (bekend van het t.v. programma Man Bijt Hond) om mijn pensioen te vieren. Ik denk dat het gelukt is...

Het is nu 19.43 uur en Jeannette en ik zitten nog steeds onder de Walnootboom in Westdorpe. Het is er gezellig op een heerlijke plek. Wat een mooie week!

IMG-20230610-WA0004

1. Tamarah:
    10 juni 2023
    Hahaha mooi! (Ik dacht dat je onderweg was naar De Haan 🤣)
  2. Hans:
    10 juni 2023
    Nee, zoals in 'Man Bijt Hond' van Hongerige Wolf naar Schapenbout..
    En dit verklaard tegelijk de afkorting HW-SB...
  3. Joke Timmer:
    10 juni 2023
    Een mooi en verrassend einde van een week fietsen Hans. Het was leuk om de dagverslagen weer te lezen.
    Goede reis naar huis.
  4. Hans:
    10 juni 2023
    Leuk dat je elke dag de moeite nam om het mee te lezen en te reageren Harry!
  5. Henk Groote:
    10 juni 2023
    Schapenbout. Hoe kom je er op. Ik dacht ook aan De Haan.
    Mooie reis gehad Hans en prima omstandigheden. Bedankt voor je reisverslagen.
  6. Hans:
    10 juni 2023
    Tja Henk, ooit in Man Bijt Hond...
  7. Henk Doornebosch:
    10 juni 2023
    Ha, ha, je hebt je schaapjes op het droge.🐑🐑🐑 Geniet ervan Hans!
  8. Hans:
    Nu wel Henk!
  9. Wilma:
    10 juni 2023
    Hans ' weer genoten van het verhaal !!
    En wat knap om dan heelhuids uit zo'n bos tekomen ' met al die gaten maar nu ik weet dat je kan jodelen ??????? Hans weer mooi om te lezen '
  10. Hans:
    Holdelahoetieeeee...
  11. Wilma:
    Hans iets harder !!!
  12. Kees de vries:
    10 juni 2023
    Leuke eindbestemming Hans! Genieten!
  13. Hans:
    😉 zeker Kees!
  14. Jaap Lameris:
    10 juni 2023
    Hans, we hebben weer genoten van je verhalen. Bedankt hiervoor en geniet in de komende tijd!
  15. Hans:
    11 juni 2023
    Dank je Jaap, jullie ook!
  16. Jan Moeijes:
    10 juni 2023
    Mooi verhalen van deze NO wind fietsweek met de hongere wolf achterop de bagagedrager. Weer genoten van avonturen.
    Dankjewel Joke&Jan
  17. Hans:
    Leuk om te horen Jan.
    Groetjes aan Joke!
  18. Janny:
    10 juni 2023
    Leuk Hans! Heb met plezier gelezen :)
  19. Hans:
    😇 leuk Janny!
  20. Buurman:
    11 juni 2023
    Hey Buurman. Was weer weer een mooie reis, ik had als eindpunt Wolf gedacht. Maar dit smaakt beter😉
    Ajeto
  21. Hans:
    Een heerlijk schapeboutje... 😋
  22. Cor:
    11 juni 2023
    Mooi afsluitend verslag met het neerkomen op je zadel, jodelen en samen onder de walnotenboom. Een mooi begin van je pensioen en de hoop dat er nog vele fietsverslagen volgen. Groet.
  23. Hans:
    Dat hoop ik ook Cor!
  24. Leen Boere:
    11 juni 2023
    Hoi wat een prachtig verhaal en mooie aanleiding voor je fietsweekend. Geniet van je pensioen en maak veel fietskilometers gevolgd door de mooie verhalen die schrijft.
  25. Hans:
    Ik doe m'n best Leen!
  26. Harry Wolf:
    11 juni 2023
    Een leuke manier om jouw pensioen te vieren vriend. Genoten van jouw verhalen.
  27. Hans:
    Graag gedaan vriend!
  28. Toine Poelman:
    12 juni 2023
    ‘We zitten hier samen onder een walnotenboom’ …om zo’n plekje te bereiken zou je al een week gaan fietsen!
    En die walnotenboom is natuurlijk ook een metafoor… je kunt gaan en staan waar je wilt…Hans…verder fietsen of nog even lekker blijven zitten.
  29. Hennie Haverink:
    12 juni 2023
    Jij hebt je eigen PIZ-cursus (Pensioen In Zicht) gekozen, een die perfect bij je past. En daarvan zoals te verwachten weer een zeer lezenswaardig verslag gemaakt. Geniet ervan Hans!