EEN RONDJE DOOR EIGEN LAND

25 mei 2021 - Zwolle, Nederland

Corona, corona, corona....
Al meer dan een jaar beheerst een virus onze samenleving, corona. Iedereen of toch bijna iedereen op onze planeet heeft er inmiddels direct of zijdelings mee te maken gehad.
Overal ter wereld liggen de ziekenhuizen vol en in sommige landen is er nauwelijks genoeg plek om alle slachtoffers te begraven. Een pandemie die zijn weerga niet kent.
Ook voor de reisbewegingen op de aardbol heeft het virus een verwoestende impact gehad en heeft het nog steeds. Vanwege de beperkende maatregelen was reizen nauwelijks nog mogelijk, gingen reisorganisaties failliet en bleven de reizigers weg of gingen binnen eigen landsgrenzen op pad.

Het corona virus is er indirect de oorzaak van dat ik dit jaar geen fietsreis maak naar de Middellandse Zee, maar ook mijn heil zoek in eigen land. Ondanks de aangekondigde versoepelingen door onze overheid heb ik toch besloten het risico niet te lopen en heb ik als alternatief mijn plannen omgegooid en ga ik dit jaar op de blauwe Santos ons eigen land verkennen.
3 weken lang zal ik een zelfgemaakte route gaan volgen door Nederland en daarbij alle provincies aandoen, van het hoge noorden tot het diepe zuiden.
De vertrekdatum is gepland voor de 2e helft van juli, maar al vanaf vandaag zal ik zo nu en dan een update doen van de voorbereidingen op deze fietsreis.
Waar ik tijdens eerdere fietsreizen graag op een comfortabele manier de nacht doorbracht in B&B's of hotels zal ik deze keer mijn toevlucht zoeken tot campings om te overnachten. Dit betekent meer bagage aan en op de fiets en daarom heb ik bij de aanschaf van materiaal vooral gelet op gewicht (en een beetje comfort natuurlijk).
Tijdens een nog te plannen proef kampeerweekend ergens in juni zal moeten blijken in hoeverre mijn materiaal straks zal bevallen...

De route heb ik inmiddels gemaakt en ook een aantal campings heb ik al op een lijstje gezet en in sommige gevallen al geboekt (je weet het maar nooit hoeveel mensen toch in ons eigen land blijven deze zomer).
De totale afstand van mijn Ronde van Nederland zal zo'n 1730 km bedragen en dat is per saldo ongeveer 400 kilometer meer dan de route naar de Middellandse Zee.
Wordt vervolgd...

1. Ruud:
    Hoi Hans,
    Dat is een tiffe reis en dito afstand. Ik zal je volgen.
  2. Hans:
    Hey Ruud,
    Ik had niet anders verwacht. Leuk!
  3. Paul:
    Heee Hans,
    geweldig dat je het gaat doen! Ik ga je met plezier en spanning volgen en wens je een mooie, gedenkwaardige tocht.
  4. Hans:
    Dankjewel Paul!
  5. Jaap Lameris:
    25 mei 2021
    Heel veel succes en plezier op je tocht. Ga je zeker volgen. Ellen en ik gaan ook dit jaar weer fietsen in Nederland, maar zeker niet alle provincies aandoen. Ben alvast benieuwd naar je verhalen van je voorbereidingen en naar de route. Ga je Santos nog voorzien van een stroomvoorziening voor je GPS?
  6. Peter:
    25 mei 2021
    Hoi Hans, dat gaat mooi worden, ik ga je volgen, maar eerst biertje bij de Hetebrij?
  7. Hans:
    @Jaap
    Ik heb al een 'cycle to charge' op mijn Santos, dus opladen van de Garmin is geen probleem. Misschien kom ik jullie nog ergens tegen onderweg...

@Peter
    Ik zal even kijken of ik nog een plekje in mijn voorbereiding vrij heb voor een biertje bij De Hetebrij
    :-)
  8. Joke Timmer:
    Hoi Hans.
    Dat zal zeker weer een mooie reis worden en een mooie verslaglegging daarvan. Succes Hans.
  9. Hans:
    25 mei 2021
    Zeker Harry en nu hopen op iets beter weer dan wat we nu hebben...
    Leuk dat je 'met me mee fietst'
  10. Tamarah:
    25 mei 2021
    Wat een route! Wij blijven deze zomer ook in Nederland, vanaf eind juli in Zeeland. Misschien zien we je nog wel voorbij fietsen haha. Ik hoop dat het weer een beetje meezit voor je..... 't blijft Nederland natuurlijk!
  11. Hans:
    25 mei 2021
    Ja, wie weet.. Inderdaad het Nederlandse weer is een onzekere factor, maar hopelijk is de meeste regen inmiddels een beetje gevallen.
  12. Arnold:
    Dat is een mooi rondje
    Wel wat zwaarder met al die bagage
    Maar met jou oerkrachten gaat het vast wel lukken .
  13. Hans:
    25 mei 2021
    Ben eerlijk gezegd bang dat ik nog wel een paar sterke voorrijders nodig heb Arnold. Zin in? Wel even een eigen tentje meenemen :-)
  14. Arnold:
    25 mei 2021
    Ben dan ook op vakantie. Alleen midden en zuiden en met iets meer comfort
  15. Hans:
    Heb ik weer...
  16. Janny:
    25 mei 2021
    Ben erg nieuwschierig naar je tocht en ga je zeker volgen :-D. Met jouw mooi omschreven reisverhalen en mijn levendige fantasie ga ik toch (ook) nog een beetje op vakantie in eigen land.
  17. Hans:
    25 mei 2021
    Leuk dat je me gaat volgen Janny!
  18. Erik:
    26 mei 2021
    Avontuur!!!!!! Daar hou ik van! Succes Hans.
  19. Hans:
    Ja, lekker erop uit...
    Thnx Erik!
  20. Rini:
    26 mei 2021
    Wat een mooie uitdaging weer Hans. Ons land is prachtig dus er zal veel te genieten zijn. Veel succes en natuurlijk gaan we je volgen
  21. Hans:
    26 mei 2021
    Ja Rini, ons land is zeker mooi en dat hoop ik in die weken zeker te ontdekken.
    Leuk dat je me weer volgt..
  22. Wilma:
    Hans ' geweldig ' wat een uitdaging '

We gaan je zeker volgen ' geniet van ons mooie landje !!
  23. Hans:
    Leuk Wilma!
  24. De Groot:
    Joop en jannie
  25. Harry Wolf:
    28 mei 2021
    Ik ga je volgen Vriend. Geniet van de voorpret en de geweldige reis. Ik fiets niet mee, maar ga je zeker volgen. Als je terug bent hoor ik de verhalen wel onder het genot van een klein biertje.
  26. Hans:
    28 mei 2021
    Dat biertje (hersteldrankje in wielertaal) staat Harry!