1e ETAPPE TESTRIT SANTOS

1 juni 2021 - Otterlo, Nederland

Het is precies 16.00 uur als ik een tevreden blik werp op mijn Hilleberg trekkerstentje.Het is mij gelukt om dit stukje zeil en draden in een goed half uurtje op te zetten. Iedereen die weet dat ik niet gehinderd wordt door een overmatig talent voor het opzetten van tenten, partytenten en ander kampeergemak zal onmiddelijk beamen dat dit zeker een mooie prestatie is!
Helemaal na een aantal uren op de fiets te hebben gezeten om te komen waar ik nu ben; camping Beek en Hei in Otterlo.

Gezien de fantastische weersvoorspellingen voor deze [mid)week verplaatste ik mijn geplande testrit met de Santos en kampeergebeuren van komend weekend naar vandaag en morgen. Met medewerking van mijn gewaardeerde collega's natuurlijk, anders was het zeker niet mogelijk geweest.
Vanochtend was ik evengoed om half zes al wakker en na een snel ontbijt begon ik met het bij elkaar rapen van alle spullen die ik mee wilde nemen op deze  korte voorbereidingstrip voor mijn grote Ronde van Nederland van komende zomer. Dat wordt mijn vuurdoop voor een fietsvakantie met tent en aanverwante artikelen en dus meer bagage op en aan de fiets, minder comfort en nou ja vul maar in..
Het duurde behoorlijk lang voor ik enig idee had hoe ik alles wilde inpakken, maar uiteindelijk kreeg ik de ca. 18 kg bagage in de vier tassen netjes verdeeld over 2 x 5 kg achter en 2x 4 kg voor.
Helaas moet ik nu concluderen dat, nu alles weer uitgepakt is op de camping, ik geen idee heb hoe alles ingepakt was. Nou ja dat zien we morgenochtend dan wel weer.

De route voor vandaag liep vanaf Zwolle via de pont bij Wijhe, Veessen, De Vecht, Teuge, Klarenbeek, Oosterhuizen en Hoenderloo. Afgezien van het afstellen van de fietstassen op de dragers verliep de reis eigenlijk perfect. Onder een stralend blauwe hemel kon ik het tempo, tot mijn verrassing, dicht tegen de 20 km per uur houden, ondanks de bijna 20 kg extra gewicht en de zuidoosten wind die meest schuin tegen was.
Met 2 iets langere stops om te eten en mijn eigen koffie te nuttigen kwam ik uiteindelijk op een totale reistijd van een kleine 6 uur.
Tijdens de Ronde van NL zal ik gemiddeld 90 km per dag moeten wegtrappen en daarom is deze informatie best nuttig om straks mijn dagindeling te kunnen maken.

Nu wordt het echter eerst tijd om te gaan eten.
Ik denk dat ik maar een pasta bolognese ga maken, met paprika en zo...