1e ETAPPE TESTRIT SANTOS

1 juni 2021 - Otterlo, Nederland

Het is precies 16.00 uur als ik een tevreden blik werp op mijn Hilleberg trekkerstentje.Het is mij gelukt om dit stukje zeil en draden in een goed half uurtje op te zetten. Iedereen die weet dat ik niet gehinderd wordt door een overmatig talent voor het opzetten van tenten, partytenten en ander kampeergemak zal onmiddelijk beamen dat dit zeker een mooie prestatie is!
Helemaal na een aantal uren op de fiets te hebben gezeten om te komen waar ik nu ben; camping Beek en Hei in Otterlo.

Gezien de fantastische weersvoorspellingen voor deze [mid)week verplaatste ik mijn geplande testrit met de Santos en kampeergebeuren van komend weekend naar vandaag en morgen. Met medewerking van mijn gewaardeerde collega's natuurlijk, anders was het zeker niet mogelijk geweest.
Vanochtend was ik evengoed om half zes al wakker en na een snel ontbijt begon ik met het bij elkaar rapen van alle spullen die ik mee wilde nemen op deze  korte voorbereidingstrip voor mijn grote Ronde van Nederland van komende zomer. Dat wordt mijn vuurdoop voor een fietsvakantie met tent en aanverwante artikelen en dus meer bagage op en aan de fiets, minder comfort en nou ja vul maar in..
Het duurde behoorlijk lang voor ik enig idee had hoe ik alles wilde inpakken, maar uiteindelijk kreeg ik de ca. 18 kg bagage in de vier tassen netjes verdeeld over 2 x 5 kg achter en 2x 4 kg voor.
Helaas moet ik nu concluderen dat, nu alles weer uitgepakt is op de camping, ik geen idee heb hoe alles ingepakt was. Nou ja dat zien we morgenochtend dan wel weer.

De route voor vandaag liep vanaf Zwolle via de pont bij Wijhe, Veessen, De Vecht, Teuge, Klarenbeek, Oosterhuizen en Hoenderloo. Afgezien van het afstellen van de fietstassen op de dragers verliep de reis eigenlijk perfect. Onder een stralend blauwe hemel kon ik het tempo, tot mijn verrassing, dicht tegen de 20 km per uur houden, ondanks de bijna 20 kg extra gewicht en de zuidoosten wind die meest schuin tegen was.
Met 2 iets langere stops om te eten en mijn eigen koffie te nuttigen kwam ik uiteindelijk op een totale reistijd van een kleine 6 uur.
Tijdens de Ronde van NL zal ik gemiddeld 90 km per dag moeten wegtrappen en daarom is deze informatie best nuttig om straks mijn dagindeling te kunnen maken.

Nu wordt het echter eerst tijd om te gaan eten.
Ik denk dat ik maar een pasta bolognese ga maken, met paprika en zo...

1. Peter:
    1 juni 2021
    Je hebt mooie dagen uitgekozen, veel plezier😀
  2. Hans:
    1 juni 2021
    Zo is dat. Heerlijk weer...
  3. Toine Poelman:
    1 juni 2021
    Fietsvakantie is mooi. Verhalen erover ook.
    Als jij ze schrijft weet je hoe mooi!
  4. Hans:
    Dank je Twan.
    Mooi dat jij ook weer op de fiets zit.
  5. Erik:
    Ja toch?
  9. Arnold:
    Nou Hans
    Mooie proef versie
    Heerlijk fietsweer en leuk op de camping toppie
  10. Hans:
    1 juni 2021
    Inderdaad Arnold. Mooi plekkie hier...
  11. Tineke:
    1 juni 2021
    Weer mooi neergezet broertje!! Je hebt er geweldig weer bij. Geniet ervan!
  12. Hans:
    1 juni 2021
    Dank je zus! Komt helemaal goed..
  13. Henk Doornebosch:
    1 juni 2021
    Weer leuk idee Hans. Geniet er van en succes met de voorbereiding!
  14. Hans:
    Dankjewel Henk.
  15. Leen Boere:
    1 juni 2021
    Hoi Hans super deze eerste dag en ook nog een record tentje opzetten. Geniet lekker netzo als wij van het heerlijke weer.
  16. Hans:
    Doe ik Leen!
  17. Tamarah:
    1 juni 2021
    Ik heb iets te veel vakantieherinneringen aan allerhande vouwwagens en (voor)tenten, dus hulde! Lekker weer erbij deze week, succes!
  18. Hans:
    😅😅
    Ach ja.....
  19. Paul:
    1 juni 2021
    Heerlijk weertje, geniet ervan.
    Ervaringstip: Maak een lijstje van je tasseninhoud want anders zoek je je elke keer een ongeluk.
  20. Hans:
    1 juni 2021
    Een welkome tip van een ervaringsdeskundige!
    Dank Paul
  21. Jan::
    1 juni 2021
    Hoi Hans je hebt er mooi weer bij fijn dat je goeie collega hebt hoop dat het eten gesmaakt heeft succes. Verder wij hebben vandaag 117 km gefiets groeten Jan en henny
  22. Hans:
    1 juni 2021
    Dat is een beste afstand Jan!
    Dankjewel, morgen weer naar huis...
  23. Hennie Haverink:
    2 juni 2021
    Goed bezig Hans, veel fiets- en schrijfplezier!
    Groet, Hennie
  24. Hans:
    Dankjewel Hennie!
  25. Wilma:
    2 juni 2021
    Hans' je hebt er geweldig weer bij
    Dan kan het eigenlijk al niet meer fout gaan
    Nog fijne dagen gewenst
    Jan en Wilma
  26. Hans:
    2 juni 2021
    Dank je wel. Het weer was idd geweldig. Hopelijk komende zomer ook...
  27. Joke Timmer:
    2 juni 2021
    Zo, de testdagen zitten er weer op.
    Zag op Strava dat je vandaag weer een mooi gemiddelde hebt kunnen fietsen, 2 dagen met mooi weer. Top hoor
  28. Hans:
    2 juni 2021
    Ging vandaag voor mn gevoel wel moeizamer Harry
    Verslagje volgt nog...