9 juni 2023 Brecht (België)

9 juni 2023 - Brecht, België

20230609_090838

Op de bovenstaande foto zien jullie mijn fietstassen staan voor de ingang van een pand waar mijn fiets afgelopen nacht gestald stond. De reden daarvan was dat de fiets niet in het door mij geboekte appartement kon staan.

Hedenochtend om 09.00 uur zou de man die mijn fiets wel kon stallen er zijn om mijn fiets te 'bevrijden'. Precies op tijd kwam hij bij het pand aan, voelde in zijn broekzak en....geen sleutel. In z'n auto lag het kleinood ook niet en hij hoopte dat ie dan nog thuis lag. Daar stond ik dus te wachten in zo maar een straatje in Gorinchem. Gelukkig lag de sleutel inderdaad bij de man thuis en 25 minuten later dan gepland kon ik toch mijn blauwe Santos weer in de armen sluiten.

Eenmaal op de fiets was ik vlotjes de stad uit en fietste even later over de brug over de Boven Merwede in de richting van Werkendam. Even verder passeerde ik, zij het op afstand, de Bieschbosch en nog maar eens een fort.

20230609_145933

Het was al snel warm vandaag en dan is het zaak goed te drinken. Gelukkig heb ik de 'drinkwaterspots' app op m'n mobiel zodat ik tijdig watertappunten kon opzoeken. Dat ik de eerste vond in het plaatsje Dorst kon geen toeval zijn. Om de vreugde compleet te maken bevond zich vlakbij het tappunt 'bakkerij Dennis'. 4 krentenbollen en een puddingbroodje rijker fietste ik verder...

Inmiddels was ik al voorbij Breda en fietste door in de richting van België. Eenmaal over de grens fietste ik door de 'vallei van de Mark' over een prachtig aangelegd fietspad langs de rivier de Mark. Tijdens een pauze langs dit fietspad at ik mijn roombroodje, dronk mijn thermoskannetje koffie leeg en smeerde me nog maar eens in tegen de brandende zon.

20230609_145756

De laatste 20 kilometer kwam ik terecht op het onvolprezen Belgische betonplaten wegdek dwars door onbeschutte landerijen. Langzaam voelden mijn benen slomer en slomer aan. Want; hoe zomer, hoe slomer...    Met nog een kilometer of 4 te gaan zag ik in de verte de klokketoren van Brecht en was een verfrissende douche niet ver meer.

20230609_145619

In hotel de Statie, gesitueerd in een karakteristiek gebouw dat ooit iets te maken heeft gehad met trams, kon ik vlot inchecken en niet heel veel later genieten van een koel Belgisch biertje!

20230609_164726

Morgen de laatste fietsdag van deze speciale fietstocht. Zal de Wolf zijn honger kunnen stillen?