5 juni 2023 Westerbork

5 juni 2023 - Westerbork, Nederland

Toen ik vanochtend op mijn fietszadel plaatsnam voelde dat als een zetel. Een hele verademing na een nacht draaien en keren op mijn thermarest matje. En het was er ook nog koud bij ook...  Een wekker had ik in ieder geval niet nodig want ik heb zeker 30 verschillende vogelgeluiden gehoord bij zonsopkomst. Daaronder een koekoek die zeker een kwartier aaneen koekkoekte en dan weer even stil was. Waarschijnlijk greep vader koekoek op dat moment even in en hield moeder koekkoek even haar snavel. Of is dat te rolbevestigend? Hoe dan ook moeder koekoek trok zich niet veel van haar ega aan en koekkoekte er even later weer lustig op los. Het zijn net mensen...

Al met al zat ik dus al vroeg op de fiets maar niet voor ik nog een Belg gesproken had die op de fiets onderweg was naar Noorwegen en nogal klaagde over tegenwind. En nee, nu ga ik er hier geen Belgenmop tegen aan gooien, maar feit is wel dat deze Hollander mooi de andere kant op gaat. Kwestie van de juiste keuzes maken op het juiste noment!

Zo zat ik dus voor negen uur al op de fiets richting de sluis en vistrap van Nieuwe Statenzijl, waar een vriendelijke Grunninger heel spontaan een foto van mij wilde maken, ja. Vervolgens fietste ik door naar het gehucht waar mijn officiële route van deze week zou beginnen; Hongerige Wolf. De verklaring daarvan volgt later.

Na ook een foto moment in Hongerige Wolf fietste ik voor de wind door naar achtereenvolgens Finsterwolde, Kromme Elleboog (?), Blauwe Stad, Winschoten, Veendam, Gieten (waar de weg zowaar nog wat omhoog liep), Rolde en Zwiggelte alvorens neer te strijken op camping Börkerheide in Westerbork. Twee jaar geleden, tijdens mijn rondje Nederland, werd ik daar de hele nacht wakker gehouden door een kikkerpoel in het midden van de camping. Dus of dit na de slechte vorige nacht een slimme keus is geweest horen jullie morgen...

Tot dan!

1. Peter:
    5 juni 2023
    Hongerige Wolf doet me even denken aan Harry die op een terras in Rome geen eten kreeg😄
  2. Hans:
  5. Kees de vries:
    Veel plezier Hans!
  6. Hans:
    Dankjewel Kees, komt goed!
  7. Ruud:
    5 juni 2023
    Een sterke Belg en een watje dat voor de wind fietst... Geniet ervan, ook van de vogels en kikkers.
  8. Hans:
    Maar wel een slim watje...
  9. Jan Moeijes:
    5 juni 2023
    Eindelijk een route die voor de wind, dat heb je in eerdere verslagen wel anders gehad. Goed bezig!
  10. Hans:
    Zeker Jan, daar is over nagedacht!
  11. Loes:
    5 juni 2023
    Ben toch wel benieuwd naar de hongerige wolf en je reisbestemming Hans!
    Maar ik ben geduldig hoor.
    Groeten uit Borger! (vlakbij dus)
  12. Hans:
    5 juni 2023
    Zeker vlakbij. Fijne vakantie!
    En wat de bestemming betreft...geduld.
  13. De Groot:
    5 juni 2023
    Dat noem ik nou een met de natuur het blijft genieten doei
  14. Hans:
    Zo ist...
  15. Naamgenoot:
    5 juni 2023
    Ik denk wel dat je slim bent. Bon voyage.
  16. Hans:
    Goed om te weten Hans!
  17. Henk:
    5 juni 2023
    Mooi verslag. Die Belg heeft nog een hele hijs.
    Succes Hans
  18. Hans:
    5 juni 2023
    Dat wist ie zelf ook, Henk.
  19. Cor:
    6 juni 2023
    Kom je nog een keer een Belg tegen die klaagt over tegenwind. Kun je zeggen dat de wind in Nederland ook kan draaien naar voordewind. Soms moet je even wachten. Mooi verslag en een fijne fietsdag. Groet.
  20. Hans:
    Dank je Cor!
  21. Leen Boere:
    6 juni 2023
    Leuk verhaal Hans je treft super mooi weer veel mooie en leuke kilometers toegewenst. Vertel de volgende Belg maar dat ie de verkeerde kant op fietst.