It's A Beautiful Day

8 augustus 2022 - Annan, Verenigd Koninkrijk

Maandag 8 augustus, etappe 5            It's A Beautiful Day... the sun is shining, we feel good and no one is gonna stop us now... zong Freddie Mercury ooit en wij galmden het vandaag ook uit op de fiets! De zon scheen, het was windstil, niemand echt niemand kon ons tot stoppen brengen.

Door de onverwacht ingekorte rit van gisteren wisten we dat we vandaag wat eerder wilden starten en zo geschiedde. Om 8.40 vertrokken we vanaf de camping in Banks. In tegenstelling tot de vorige ritten was het vandaag prachtig fietsweer met veel zon en aanmerkelijk minder wind. Ook de steile klimmetjes maakten na een kilometer of 10 plaats voor een meer glooiender landschap.

20220808_091833

In Longtown fietsten we langs een broodjeszaak waar we twee overheerlijke verse tuna sandwiches en saucice rolls kochten. In het zonnetje werden deze zonder moeite verorbert. Terwijl we zaten te eten zagen wij een pinautomaat en cash hadden we nog steeds niet op zak terwijl dat toch wel handig is..  Helaas bleek de automaat 'out of order' en ging het feest niet door.  Na de pauze fietsten we via Springfield door naar Annan terwijl we onderweg de Schotse-Engelse grens passeerden. Daar trof ik nog een kleine vriend op een bankje. Eenmaal in Annan zochten we naar een supermarkt voor een paar koele biertjes en wat te eten om daarna door te fietsen naar het eindpunt Powfoot, gelegen aan de Solway Bay.

20220808_115656

Plan was om hier te kijk en of een hotel mogelijk was zodat we al onze equipment konden volladen en met goed bereik wat verhalen en activiteiten konden uploaden. Helaas het hotel geen kamers vrij zodat we uitweken naar een leisurepark in de buurt, die ons op hun beurt doorstuurden naar een boerencamping een tweetal kilometers verderop aan de route. Dat zal wel niet veel zijn dacht ik, maar het bleek een prachtig ruim terrein aan rand van de Solway Bay.  Op die plek dronken we onze biertjes, aten overheerlijke camping-nasi ala Jeannette en gingen, moe maar voldaan, slapen..

20220808_14571420220808_183327

1. Tamarah:
    10 augustus 2022
    Kijk, die foto's zien er een stuk vriendekijker uit met die prachtige zon erbij!
  2. Hans:
    Nou en of..
  3. Joke Timmer:
    10 augustus 2022
    Er komen vast nog meer zonnige en leuke dagen, fijne trips verder 👋
  4. Hans:
    11 augustus 2022
    Dankjewel Harry. Voorlopig tot en met zondag mooi en warm weer...
  5. Jan Moeijes:
    10 augustus 2022
    Wat goed, heerlijk weer met weinig wind en een smakelijke nasimaaltijd van Jeannette op een mooie camping. Leuk om weer een verhaal van jou te ontvangen.
  6. Hans:
    11 augustus 2022
    Leuk dat het gewaardeerd wordt Jan!
  7. Ruud:
    10 augustus 2022
    En wie was dan de vriend op het bankje?…. Zoveel heb je er daar niet.😳
  8. Hans:
    Zie foto...
  9. Ruud:
    11 augustus 2022
    Ah de foto is nu wel zichtbaar en ik moet zeggen dat blikken boekdelen spreken......
  10. Hans:
    Ja hè..
  11. Peter:
    11 augustus 2022
    Prachtige foto.s en wat wen mooie reis😄
  12. Hans:
    11 augustus 2022
    Zeker, al veel moois gezien!