Pas op de plaats..

17 augustus 2022 - Newbiggin-by-the-Sea, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 16 augustus.                  Alnwick - Newbiggin by the sea

Voor vandaag had ik een kort ritje gepland om in de buurt van Newcastle uit te komen zodat ik donderdag nog slechts een overzichtelijk stukje hoefde te fietsen richting de boot. Na het, echt Engelse, ontbijt had ik daarom nog tijd genoeg om een plek te zoeken om naartoe te fietsen en een hotelletje voor 2 nachten te zoeken. Bijkomend voordeel van even 'pas op de plaats' is wat rust voor mijn linker knie die toch serieus overbelast lijkt.

Pas rond 11 uur vertrok ik voor een ritje van ca. 38 km en kon dus lekker rustig aan doen. Terwijl de miezer regen gestaag naar beneden kwam zette ik de blauwe Santos weer in gang. Het koste even moeite om de juiste weg te vinden omdat het hotel tussen een wirwar van wegen gelegen was en de track niet geheel duidelijk. Het eerste gedeelte ging over een vrij drukke oplopende weg met langsrazende auto's, niet echt relaxt...

De route die ik de avond ervoor met de Route You app gemaakt had bleek verrassend mooi. Landschappelijk mooi met afwisselend leuke plaatsjes. Een daarvan, Warckworth, was er één uit een plaatjesboek met prachtige huizen en enorm kasteel erbovenuit torenend.

20220816_114214

20220816_175233

Hierna draaide ik naar de kust en belande weer op de Coastal Route met fraaie doorkijkjes op de noordzee en z'n verschillende types kustlijn hier. Bijkomend voordeel was de rugwind die mij de hele dag vergezelde, net  als de motregen overigens..

Heel veel meer valt er over dit ritje niet te vertellen. Vandaag geniet ik van een dagje inactiviteit om morgen de laatste kilometers in de UK af te werken richting de ferry terminal in Newcastle.

20220816_121855

20220816_121905

20220816_122430

20220816_131626

1. Jan Moeijes:
    17 augustus 2022
    Goed om even rust te nemen en nog een kort ritje in de omgeving van New Castle te maken. In Nederland moet je nog terug fietsen naar Zwolle. Geniet van je laatste dag in Great Brittan.
  2. Hans:
    17 augustus 2022
    In NL wordt het ook de trein Jan. Anders hou ik te weinig tijd over om nog een beetje te acclimatiseren voor ik maandag weer mag werken..
    Maar het is evengoed vakantie hoor!
  3. Peter:
    17 augustus 2022
    Mooie foto.s weer, straks de overtocht en voor je het weet zit je bij de Hetebrij😁
  4. Hans:
    17 augustus 2022
    Nou, eerst maar even weer een beetje op orde komen na thuiskomst.
  5. Joke Timmer:
    17 augustus 2022
    Het vaste land is weer in zicht en kun je het pittige klimmen achter je laten en het laatste deel van je reis afleggen in het vlakke NL. Morgen nog een goede laatste reis naar de Ferry en een goede overtocht.
  6. Hans:
    17 augustus 2022
    In NL wordt het ook de trein Harry. Anders hou ik te weinig tijd over om nog een beetje te acclimatiseren voor ik maandag weer mag werken..
    Maar ook dat is vakantie natuurlijk.
  7. Tamarah:
    17 augustus 2022
    Alvast een 'behouden vaart' gewenst!
  8. Hans:
    Dankjewel
  9. Jan::
    17 augustus 2022
    Mooi verhaal weer verstandig dat je een paar dagen rustig aan doet. Wens je een goeie behoudend vaart toe. En het is hier lekker af gekoeld dus fijn om te fietsen naar Zwolle groeten Jan
  10. Hans:
    17 augustus 2022
    Per trein is ook vakantie tenslotte..