12E ETAPPE: HOOGERHEIDE - GORINCHEM

30 juli 2021 - Gorinchem, Nederland

Rechtdoor naar school en kantoor..

De subtitel van vandaag is een gevleugelde uitspraak van ons aller Mart Smeets, waarmee hij aangaf dat zege al voortijdig binnen was en de wedstrijd nog slechts afgemaakt diende te worden. Ik ging vandaag ook rechtdoor naar school en kantoor, maar op een andere manier.

Afgelopen nacht kon ik de slaap slecht vatten. Ik had mijn plannen al aangepast, maar zat nog steeds met het slechte weer van komend weekend in de maag. Volgens alle weerapps 2 dagen regen en...van fietsen in de regen hou ik vooral NIET. Daarom bleef het maar malen: 'hoe nu verder'. Uiteindelijk heb ik besloten om 2 rustdagen in te lassen,  om pas maandag verder te gaan en middels een verkorte route terug te fietsen naar Zwolle. Deze oplossing moest zorgen voor de nodige rust.

Vandaag was het in ieder geval nog droog en daarom besloot ik nog een etappe in noordelijke richting te fietsen. Met de app maakte ik een route op mn mobiel, onder de noemer 'kort recreatief'. Bedoeling: voor de aangemelde middagbuien in een hotel zijn. Bestemming Gorinchem! En ik kreeg wat ik wilde, een 'rechtdoor naar school en kantoor' route door achtereenvolgens het stedelijk gebied van Hoogerheide  Hujjbergen, Wouwse Plantage, Roosendaal, St. Willebrord, Etten Leur, Breda, Oosterhout, Nieuwendijk en Gorinchem... weinig natuurschoon, veel verkeer en veel stoplichten. Maar, beste mensen, soms heiligt het doel alle middelen. Precies op het moment dat ik mijn fiets in de stalling van het hotel plaatste barste boven mij de bui de los.

20210730_112436

Inmiddels lig ik vrij comfortabel te genieten van een biertje tijdens mijn 'mini break'. Na 13 dagen onafgebroken fietsen was het eigenlijk ook wel tijd om de beentjes en de rest van het lijf enige rust gunnen. Maandag zien we wel weer, het is immers ook nog een beetje vakantie!

20210730_143140

1. Tamarah:
    Gemeente Rucphen, dan kwam je vlak langs dat ene plaatsje... De Dood
  2. Hans:
    😉 heb t niet gezien...
  3. Tineke:
    30 juli 2021
    Geniet van je "vrije" dagen!!! Ma- di en woensdag lijkt 't toch iets beter te worden!
  4. Hans:
    30 juli 2021
    Ja, daarom nu even pas op de plaats zus.
  5. Hans:
    31 juli 2021
    Dat ga ik zeker doen, zus!
  6. Hennie Haverink:
    30 juli 2021
    Hans, ik vind het al heel knap dat je niet gewoon de trein genomen hebt! ;-)
    Geniet van je verdiende vrije weekend! En daarna met nieuwe energie weer op pad.
  7. Hans:
    Dankjewel Henny!
    Had gisterochtend even een dipje, maar fietsend naar Zwolle is uiteindelijk wel het doel...
  8. Jaap Lameris:
    31 juli 2021
    Hans, toevallig was ik gisteren ook in Etten-Leur om de verjaardag van mijn schoonmoeder te vieren. Als we geweten hadden dat je in de buurt was hadden Ellen en ik je wel even ontmoet om je weer moed in te praten. Dapper hoor dat je doorgaat en niet de trein neemt. Geniet van je rust!
  9. Hans:
    31 juli 2021
    Ach, Ramses Shaffy zong het ooit al Jaap: "we zullen doorgaan"
    En als we alles vooruit weten...
    Groet aan Ellen!
  10. Toine Poelman:
    1 augustus 2021
    Kalm an Hans! Bovendien moet in een vakantie niet al teveel plaats zijn voor dipjes en andere bezwarende gedachten. Het glas is half vol! Lees gewoon Cor van der Laak nog maar eens...die man had het ook niet altijd makkelijk!
  11. Hans:
    1 augustus 2021